سرخط خبرها

مراسم شهدای دولت در صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۲۳۴۹۷
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
مراسم شهدای دولت در صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی گفت: در جهاد تبیین گلوله‌ای شلیک نمی‌شود، اما بر اثر این جنگ فرهنگی و رسانه‌ای، به‌جای خاک و سرزمین، ذهن‌ها و قلب‌ها اشغال می‌شود و به‌جای اینکه زندگی افراد از آنان گرفته شود، عقاید و باور‌های انسان را از او می‌گیرند.

به‌گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، عضو شورای هماهنگی ارتباطات رئیس‌جمهور با حوزه و روحانیت، در مراسم بزرگداشت شهدای دولت که به‌مناسبت فرارسیدن هشتم شهریور، سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت استمرار جهاد تبیین به‌موازات جهاد سخت، اظهار کرد: در ایامی هستیم که اهل‌بیت امام‌حسین (ع) در اسارت هستند و به همین بهانه می‌توان توجه ویژه‌ای به سرنوشت و عملکرد قهرمانان اسارت داشت.

وی افزود: در کربلا دو جهاد رخ داد؛ یکی جهاد شمشیر که دوره آن تا ظهر عاشورا بود و با شهادت سردار کربلا پایان یافت و دومی جهاد تبیین که بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) آغاز شد و سردار آن هم زینب کبری (س) بود. به‌وسیله جهاد تبیین بود که مظلومیت جهاد شمشیر، محرومیت‌ها، بی‌وفایی‌ها، جنایت‌ها و تحریف‌های یزیدی رسوا شد تا بعد‌ها هیچ‌کس نتواند بگوید که روایت عاشورا منقول از دیگران است و در صحت آن تشکیک کند.

انقلاب اسلامی، نشانه زنده‌بودن نهضت حسینی

عضو شورای هماهنگی ارتباطات رئیس‌جمهور با حوزه و روحانیت با اشاره به فلسفه مهلت‌گرفتن امام‌حسین (ع) از دشمن برای عبادت و کشاندن جنگ به روز عاشورا خاطرنشان کرد: دلیل اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) در شب عاشورا از دشمن مهلت گرفت تا به نماز و دعا مشغول شود و فردا ظهر جنگ آغاز شود، این بود که تاریکی شب باعث نشود حقایق جنگ از چشم شاهدان عینی پنهان بماند. استمرار این نهضت روشنگری هم پس از کربلا برعهده امام‌سجاد (ع) بود که هم با ادعیه و مناجات و هم با اشک‌ریختن‌های جریان‎ساز در بزنگاه‌های خاص، بستر انعکاس عاشورا در آینه تاریخ را فراهم کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را شاخص‌ترین مظهر زنده‌بودن نهضت حسینی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ثابت می‌کند عاشورا حتی پس از چهارده قرن بازهم می‌تواند جریان‎ساز باشد و علاوه بر ایران، در جنوب لبنان هم جمعی از جوانان پاک‌باخته مسلمان و غیرمسلمان که همگی دلداده سیدالشهدا (ع) هستند، دورهم جمع می‌شوند و مجموعه‌ای را به‌وجود می‌آورند که با صلابت بر صورت دشمن صهیونیستی سیلی می‌زند. این هم برکت دیگری از قیام جاودانه اباعبدالله (ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی تصریح کرد: اگر جهاد تبیین نباشد، دشمن با خباثت فرهنگی خود جهاد شمشیر را هم دچار تحریف و انحراف می‌کند. اساسا هر مبارزه‌ای که در میدان اتفاق می‌افتد و ایثارگران خون ایثار می‌کنند و مجاهدان می‌جنگند، اگر با تبیین همراه نشود، آن خون‌ها هم پایمال خواهد شد.
جهاد تبیین، مصداق جهاد کبیر است

وی تأکید کرد: اگر جهاد با نفس و امیال نفسانی جهاد اکبر باشد، جهاد تبیین مصداق جهاد کبیر است، زیرا به برکت آن است که از دستاورد‌های جهاد سخت پاسداری می‌شود و حتی در سایه برکات آن، حق و حقیقت پایدار می‌ماند و جهاد با نفس اصالت پیدا می‌کند.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات رئیس‌جمهور با حوزه و روحانیت با اشاره به ضرورت تفسیر و تبیین جان‌فشانی‌های شهدا ابراز کرد: قرآن کربلا ۷۲ سوره دارد که آیه‌آیه آن در دشت کربلا پراکنده شده و حقیقت این جهاد نیازمند تبیین و تفسیر است، زیرا اگر قرآن کتاب‌الله است، خون شهید هم مصداق ثارالله است و نیاز به تفسیر دارد تا دشمن نتواند به این حوزه وارد شود و هرچه دلش خواست را جایگزین واقعیت‌ها کند. همان‌طور که در روز‌های اخیر هم شاهد بودیم که برخی افراد معلوم‌الحال، سرداران پرافتخار ما را زیر سؤال بردند که نشانه‌های عزم دشمن برای تحریف در آن مشهود بود.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین گلوله‌ای شلیک نمی‌شود، اما بر اثر این جنگ فرهنگی و رسانه‌ای، به‌جای خاک و سرزمین، ذهن‌ها و قلب‌ها اشغال می‌شود و به‌جای اینکه زندگی افراد از آنان گرفته شود، عقاید و باور‌های انسان را از او می‌گیرند. به‌طور خاص، اکنون که شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده است که موشک‌های ایرانی می‌توانند نقطه‌ای در بیش از ۲ هزار کیلومتر دورتر از مرز‌های ایران اسلامی را هدف قرار دهند، دشمن بیش از همیشه به جنگ فرهنگی امیدوار است و می‌خواهد ما را تسلیم و زمین‌گیر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: همان‌طور که نیرو‌های مسلح ما یکی از ارکان اقتدار نظام هستند، وحدت امت و حمایت مجموعه ملت از نظام نیز سرمایه اصیل و ارزشمندی است.

در این شرایط، اگرچه در کشور مشکلات معیشتی وجود دارد، چالش‌های کنونی نباید باعث شود که دستاورد‌های نظام نادیده گرفته شود، زیرا همان‌طور که مشکلات زیاد است، توفیقات هم زیاد بوده است. برخلاف اینکه دشمن با به‌کارگیری ابزار‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود در تلاش است تا چنان وانمود کند که هیچ اتفاق مثبت و امیدوارکننده‌ای رخ نداده است، هم‌اکنون بیش از شانزده اندیشکده اقتصادی با کارگروه‌های تخصصی دولت سیزدهم در ارتباط هستند تا وابستگی به نفت روزبه‌روز کمتر شود و اقتصاد کشور با سرعتی دوچندان به مرحله رونق و شکوفایی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->